بررسی ارزیابی عملكرد و تعالی سازمانی معاونت پشتیبانی دانشگاه های علوم پزشکی

بررسی ارزیابی عملكرد و تعالی سازمانی معاونت پشتیبانی دانشگاه های علوم پزشکی

مدل EFQM
دانلود پایان نامه ارزیابی عملكرد سازمانی دانشگاه های علوم پزشکی
دانلود پایان نامه تعالی سازمانی دانشگاه های علوم پزشکی
دانلود پایان نامه رشته مدیریت
دانلود پایان نامه مدیریت
دانلود پایان نامه

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

بررسی ارزیابی عملكرد و تعالی سازمانی معاونت پشتیبانی دانشگاه های علوم پزشکی

 

*آپدیت شد:

مقاله ارزیابی عملکرد با مدل EFQM بصورت رایگان ضمیمه شد:)

 

 

تعریف ارزیابی عملكرد سازمانی

      ارزیابی عملکرد سازمانی به چگونگی انجام ماموریت‌ها و وظایف و فعالیت‌های سازمانی و نتایج حاصله از انجام آنها اطلاق می¬گردد. به فرایند پیچیدة سنجش، ارزش گذاری و قضاوت در خصوص عملكرد و در قالب عباراتی نظیر: كارایی، اثربخشی، معناداری، توانمندسازی قابلیت پاسخگویی در چارچوب اصول و مفاهیم برای تحقق اهداف و وظایف سازمانی، ساختاری، برنامه‌ای و توسعه بلندمدت سازمان ارزیابی عملكرد سازمان اطلاق می‌شود. ارزیابی و اندازه گیری عملكرد در بخش‌های دولتی تلاشی است سیستماتیك برای دانستن اینكه خدمات دولتی تا چه حد جوابگوی نیازهای مردم بوده و توانایی دولت در برآورده نمودن آن تا چه اندازه است. 

 

 

 

کلمات کلیدی:

مدل EFQM

ارزیابی عملكرد

تعالی سازمانی

 

ضرورت و اهمیت ارزیابی عملكرد

 بهبود مستمر عملكرد سازمان‌ها، نیروی عظیم هم‌افزایی ایجاد می‌كند كه این نیروها می‌تواند پشتیبان برنامه رشد و توسعه و ایجاد فرصت‌های تعالی سازمانی شود. دولت‌ها و سازمان‌ها و مؤسسات تلاش جلوبرنده‌ای را در این مورد اعمال می‌كنند. بدون بررسی و كسب آگاهی از میزان پیشرفت و دستیابی به اهداف و بدون شناسایی چالشهای پیش روی سازمان و كسب بازخور و اطلاع از میزان اجرا سیاستهای تدوین شده و شناسایی مواردی كه به بهبود جدی نیاز دارند، بهبود مستمر عملكرد میسر نخواهد شد. تمامی موارد مذكور بدون اندازه‌گیری و ارزیابی امكان‌پذیر نیست.

 

” لرد كلوین” فیزیكدان انگلیسی در مورد ضرورت اندازه‌‌گیری می‌گوید: «هرگاه توانستیم آنچه درباره آن صحبت می‌كنیم را اندازه گرفته و در قالب اعداد و ارقام بیان نماییم می‌توانیم ادعا كنیم درباره موضوع مورد بحث چیزهایی می‌دانیم. در غیر این صورت آگاهی و دانش ما ناقص بوده و هرگز به مرحله بلوغ نخواهد رسید». علم مدیریت نیز مبین مطالب مذكور است. هرچه را كه نتوانیم اندازه‌گیری كنیم نمی‌توانیم كنترل كنیم و هرچه را كه نتوانیم كنترل كنیم مدیریت آن امكان‌پذیر نخواهد بود. موضوع اصلی در تمام تجزیه و تحلیل‌های سازمانی، عملكرد است و بهبود آن مستلزم اندازه‌گیری است و از این رو سازمانی بدون سیستم ارزیابی عملكرد قابل تصور نمی‌باشد.

 

 

 

فهرست

تعریف ارزیابی عملكرد

ضرورت و اهمیت ارزیابی عملكرد

تعریف تعالی سازمانی.

مزایای مدل تعالی سازمان

تاریخچه مدل‌های تعالی

دلایل استفاده سازمان‌ها از مدل  EFQM  

مزایای بكارگیری مدل تعالی سازمان EFQM5

كلیات مدل EFQM2010.5

ارزش‌ها و مفاهیم بنیادین مدل EFQM2010.7

توزیع امتیازات در مدل EFQM 20107

معیارهای نه‌گانه مدل تعالی سازمانی.

     معیار1: رهبری

     معیار 2: خط مشی و استراتژی.

    معیار 3: كاركنان

   معیار 4: شراكت‌ها و منابع.

     معیار5: فرآیندها.

     معیار6: نتایج مشتری

   معیار7: نتایج كاركنان

  معیار8: نتایج جامعه.

  معیار9: نتایج كلیدی عملكرد.

دیدگاه كلی رادار

ارزیابی معیارهای نتایج

سیستم امتیازدهی و درك منطق RADAR14

تاریخچه ستادی ارزیابی عملكرد.

شاخص‌های ارزیابی عملكرد معاونت پشتیبانی دانشگاه‌های علوم پزشكی .

  • مبانی نظری ارزیابی تطبیقی عملکرد سازمانهای غیر انتفاعی در توانمندسازی کودکان خیابانی

    مبانی نظری ارزیابی تطبیقی عملکرد سازمانهای غیر انتفاعی در توانمندسازی کودکان خیابانی کودکان خیابانی مبانی نظری کودکان خیابانی مبانی نظری درباره کودکان کار مبانی نظری توانمندسازی کودکان خیابانی عدم توانمندسازی کودکان خیابانی نقش سازمانهای مردم نهاد در توانمندسازی کودکان خیابانی…

  • نظام تأمین اجتماعی

    نظام تأمین اجتماعی تأمین اجتماعی عدالت اجتماعی پرداخت حق بیمه تحت پوشش بیمه نظام تأمین اجتماعی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق…

  • بررسی عوامل جامعه شناختی موثر بر شادی در جوانان بابلسر

    بررسی عوامل جامعه شناختی موثر بر شادی در جوانان بابلسر اهمیت شادی و نقش آن در زندگی جوانان بررسی تأثیر سرمایه اقتصادی بر شادی جوانان بررسی تأثیر سرمایه فرهنگی بر شادی جوانان بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی بر شادی جوانان پایان…

  • مبانی و ادله فقهی حدود حجاب زن در فقه امامیه

    مبانی و ادله فقهی حدود حجاب زن در فقه امامیه حجاب زن در فقه امامیه حدود حجاب زن در فقه امامیه ادله فقهی حدود حجاب زن در فقه امامیه مبانی فقهی حدود حجاب زن در فقه امامیه پایان نامه حدود…

  • پروپوزال نقش فاصله قدرت در پیش بینی سبک رهبری معنوی

    پروپوزال نقش فاصله قدرت در پیش بینی سبک رهبری معنوی فاصله قدرت در سازمان فاصله قدرت هافستد شاخص فاصله قدرت سبک رهبری معنوی پیش بینی سبک رهبری معنوی رابطه فاصله قدرت و سبک رهبری معنوی رهبری معنوی در سازمان های…

  • پرسشنامه تاثیر بازاریابی اجتماعی در پیشبرد فروش محصولات

    پرسشنامه تاثیر بازاریابی اجتماعی در پیشبرد فروش محصولات پرسشنامه بازاریابی اجتماعی پرسشنامه پیشبرد فروش پرسشنامه پیشبرد فروش محصولات پرسشنامه پیشبرد فروش محصولات سن ایچ رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی نقش بازاریابی اجتماعی در پیشبرد فروش محصولات سن…

  • شخصیت و محبوبیت زن در خانواده و جامعه و بررسی چالشها و آسیبهای آن

    شخصیت و محبوبیت زن در خانواده و جامعه و بررسی چالشها و آسیبهای آن آسیب شناسی شخصیت و محبوبیت زن آسیب شناسی شخصیت زن با تاکید بر بدحجابی تاثیر بدحجابی بر شخصیت زن پایان نامه بدحجابی آسیب شناسی رفتار ناهنجار…

  • تحلیل پوششی داده ها و شاخص مالم کوئیست

    تحلیل پوششی داده ها و شاخص مالم کوئیست تحلیل پوششی داده ها شاخص مالم كوئیست  تاریخچه تحلیل پوششی داده‌ها تحلیل پوششی داده‌ها مدلهای اساسی تحلیل پوششی داده‌ها تحقیق تحلیل پوششی داده ها تحقیق مدلهای اساسی تحلیل پوششی داده ها رفتن…

  • بررسی كلیشه های نو و همچنین تقلیدی وصف نزد بحتری شاعر مشهور عباسی

    بررسی كلیشه های نو و همچنین تقلیدی وصف نزد بحتری شاعر مشهور عباسی نقد و بررسی أصیل و قدیمی وصف در أشعار بحتری كلیشه های قدیمی دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد زبان و ادبیات عرب فن الوصف بین التقلید و…

  • ارزیابی مسئولیت مدنی مدیران در معاملات در حقوق انگلیس

    ارزیابی مسئولیت مدنی مدیران در معاملات در حقوق انگلیس مسئولیت مدنی مسئولیت مدنی مدیران مسئولیت مدنی مدیران در معاملات ارزیابی مسئولیت مدنی مدیران در معاملات در حقوق انگلیس دانلود مقالات حقوق دانلود مقالات رشته حقوق رفتن به سایت اصلی دانلود…