مقاله ترجمه شده مدلسازی و ارزیابی شناختی با عنوان مدل ادراکی مستقیم گروه بندی برای طرح ‏HCL

مقاله ترجمه شده مدلسازی و ارزیابی شناختی با عنوان مدل ادراکی مستقیم گروه بندی برای طرح ‏HCL

سازمان ادراکی
گروه بندی
شباهت
نزدیکی ویکپارچگی کانتور
همکاری در فروش فایل
همکاری در فروش
فروشگاه ساز فایل
مقاله ترجمه شده
دانلود مقاله ترجمه شده
مقالات ترجمه شده
انجام ترجمه مقاله
مقاله ترجمه شده رشته مدل سازی

رفتن به سایت اصلی

مقاله ترجمه شده مدلسازی و ارزیابی شناختی با عنوان مدل ادراکی مستقیم  گروه بندی برای طرح ‏HCL

 

عنوان انگلیسی : 

An Intuitive Model of Perceptual Grouping for HCI Design

 

 

دانلود مقاله اصلی

 

 

چکیده :

درک وبهره برداری از توانایی های انسان در سیستم بینایی بخش مهمی از طراحی رابطه های کربری ‏وتصویری اطلاعات را قابل استفاده می کند. طراحی خوب برای درک سریع،آسان و از روی حقیقت از ‏مولفه های کلیدی را قادر می سازد. جنبه های مهم چشم انسان توانایی آن برای درک بی دردسر وتبدیل ‏آن به ویژگی های منحصر به فرد برای درک محیط وسازه ها واشیا است.

 

ما برای درک مناطق گروه بندی ‏وشباهت های ویژه منحنی هایی را برای مناطق منسجم آن در نظر گرفته ایم. در این مقاله ما در مورد ‏یک مدل ساده برای طیف گسترده ای از ادراک پدیده گروه بندی،پرداخته ایم. یک تصویر دلخواه را ‏به عنوان ورودی در نظر می گیریم وساختار توصیف شده آن در سیستم بصری را به صورت یک ‏تصویر برمی گردانیم. این مدل نشان می دهد که می تواند از جنبه های قوانین طراحی سنتی مانند ‏ضبط کردن وپیش بینی ادراک بصری در صفحه نمایش استفاده کند.‏

 

 

 

کلیدواژه ها:

سازمان ادراکی

گروه بندی

شباهت

نزدیکی ویکپارچگی کانتور

 

 

مقدمه :

طراحی یک رابط کاربریو گرافیکی برای درک ،اطلاعات کمی دارد وتا حدودی از نظر اثربخشی ضعیف ‏است. تعدادی از مسائل را تحت تاثیر طراحی هستند ،زمینه های رفتار انسانی می تواند به وجود بیاورد. ‏طراحی باید یک شناخت خوب باشد. یعنی کاربر ساختار معنایی طراحی را به راحتی درک کند.تفسیر ‏اطلاعات بصری می تواند در طراحی با زحمت زیادی انجام شود. در اینجا ما برروی جنبه های ادراکی ‏طراحی تمرکز می کنیم.

 

شاید مهم ترین جنبه چشم انسان برای طراحی،سیستم ادراکی آن است. ‏سیستم ادراکی ،اشاره به پدیده هایی دارد که در آن سیستم بینایی به سرعت و به ظاهر بی دردسر و ‏تخمینی از ویژگی های منحصر به فرد را از درک منسجم محیط ،سازه واشیا دارد. این پدیده برای ‏اولین بار توسط روانشناسان گشتالت مورد بررسی قرار گرفت که مجموعه ای از موردهای مطالعه به صورت ‏کیفی براساس اصول حاکم بوده است.‏

 

 

 

فهرست مطالب :

چکیده:‏ ‏1‏

کلیدواژه ها:‏ ‏2‏

‏1-مقدمه:‏ ‏2‏

تمایل به چیزهایی که در نزدیکی به گروه هستند(قانون نزدیکی گشتالت)‏ ‏3‏

به اشتراک گذاشتن ویژگی های مشابه(قانون شباهت)‏ ‏3‏

مستمر بودن (قانون ادامه)‏ ‏3‏

مدل:‏ ‏7‏

پذیرش به عنوان کلید:‏ ‏7‏

الباقی فرهاد:‏ ‏9‏

لبه های گروه های ادراکی :‏ ‏9‏

بحث و بررسی بیشتر مدل:‏ ‏10‏

نتیجه گیری ‏12‏

گروه بندی توسط نزدیکی و شباهت:‏ ‏12‏

گروه بندی خطوط با تداوم خوب ‏13‏

متن و بافت نمونه :‏ ‏14‏

گرافیک اطلاعات:‏ ‏14‏

بحث و نتیجه گیری ‏15‏

 

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش 3

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش 3 پیشینه مدیریت دانش تاریخچه مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت دانش ادبیات نظری مدیریت دانش چارچوب نظری مدیریت دانش پیشینه پژوهش مدیریت دانش پیشینه تحقیق مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش…

  • پرسشنامه و مقیاس عزت نفس روزنبرگ

    پرسشنامه و مقیاس عزت نفس روزنبرگ پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ word تفسیر پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ پرسشنامه مقیاس عزت نفس روزنبرگ روایی پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ نمره گذاری پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ پرسشنامه ی عزت نفس…

  • سمینار کارشناسی ارشد بیوشیمی با عنوان بیوسنتز اسیدهای چرب اشباع شده و غیر اشباع

    سمینار کارشناسی ارشد بیوشیمی با عنوان بیوسنتز اسیدهای چرب اشباع شده و غیر اشباع بیوسنتز مراحل بیوسنتز اسید چرب اسیدهای چرب اشباع شده اسیدهای چرب غیر اشباع بیوسنتز اسیدهای چرب اشباع شده و غیر اشباع دانلود سمینار کارشناسی ارشد بیوشیمی…

  • پرسشنامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی فینی و دیگران (۲۰۱۲)

    پرسشنامه بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی فینی و دیگران (۲۰۱۲) پرسشنامه كارآفريني سازماني پرسشنامه كارآفريني سازماني مارگریت هیل پرسشنامه کارآفرینی سازمانی رابینز و کولتر پرسشنامه کارآفرینی سازمانی کوین و اسلوین پرسشنامه کارآفرینی سازمانی هیل پرسشنامه کارآفرینی سازمانی…

  • پرسشنامه بررسی رابطه بین بازاریابی رابطه مند و وفاداری مشتریان

    پرسشنامه بررسی رابطه بین بازاریابی رابطه مند و وفاداری مشتریان پرسشنامه بازاریابی رابطه مند پرسشنامه وفاداری مشتریان پرسشنامه رابطه بازاریابی رابطه مند و وفاداری مشتریان رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی رابطه بین بازاریابی رابطه مند و وفاداری…

  • آثار کیفری فرار از منزل

    آثار کیفری فرار از منزل کیفری فرار از منزل کودکان فراری آسیب های اجتماعی فرار دانلود مقاله رشته حقوق با عنوان آثار کیفری فرار از منزل خرید مقالات رشته حقوق سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل…

  • اقدامات و عملکرد دستگاههای اجرایی

    اقدامات و عملکرد دستگاههای اجرایی اصل 44 قانون اساسی عملکرد دستگاههای اجرایی سیاست های کلی 44 قانون اساسی دانلود پایان نامه رشته مدیریت دانلود پایان نامه مدیریت اقدامات و عملکرد دستگاههای اجرایی رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته…

  • جهانی شدن در آموزش و پرورش و تدابیر لازم در این رابطه

    جهانی شدن در آموزش و پرورش و تدابیر لازم در این رابطه جهانی شدن آموزش و پرورش جهانی شدن در آموزش و پرورش سیاستهای آموزش و پرورش ایران در برابر جهانی شدن دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی جهانی…

  • بررسی ارزش های اخلاقی قرآن

    بررسی ارزش های اخلاقی قرآن دانلود، پایان نامه،ارزش اخلاقی،قرآن، رفتن به سایت اصلی چکیده «ارزش‌ها» در زندگی بشر، با همة تفاوت‌ها و تضادهایی كه در نمودها و فرهنگ‌ها دارد، در بقاء جوامع و در رشد و ارتقای آنها نقش اساسی…

  • پرسشنامه بررسی رابطه تعهد مبتنی بر آسیب پذیری در کسب و کار با وفاداری مشتریان در صنعت بیمه

    پرسشنامه بررسی رابطه تعهد مبتنی بر آسیب پذیری در کسب و کار با وفاداری مشتریان در صنعت بیمه پرسشنامه آسیب پذیری در کسب و کار پرسشنامه تعهد مبتنی بر آسیب پذیری در کسب و کار پرسشنامه وفاداری مشتریان بیمه پرسشنامه…